Totalul afișărilor de pagină

vineri, 3 martie 2017

SUBIECTE CLASA A IV-A, MATEMATICĂ+LB. ROMÂNĂ



ȘCOALA GIMNAZIALĂ, comuna IONEȘTI, județul VÂLCEA    

e-mail: scoala_ionesti@yahoo.com

CONCURSUL JUDEȚEAN INTERDISCIPLINAR

”PE URMELE LUI ION BARBU”

EDIȚIA I, IONEȘTI, 26 MARTIE 2016
MATEMATICĂ
CLASA  a IV- a
Timp total de lucru –  2 ore
TOATE SUBIECTELE VOR FI REZOLVATE INTEGRAL  PE FOAIA DE CONCURS!
       
SUBIECTE:

1.Calculează: E = 8m + 10n + 4p, dacă:                                                                     10  puncte
m + n = 25 + 25 : 5
n + 2p = 10 – 5 : 5
2. Dacă se împarte suma a cinci numere naturale consecutive impare la 8, obținem câtul   19 și restul 3. Află numerele.                                                                                                10 puncte  
3. Suma dintre un număr, triplul predecesorului și dublul succesorului său este 299. Află numărul.                                                                                                                        10 puncte  
4. În ogradă sunt găini, rațe și miei, în total 100 de capete. Dacă ar fi doar găini și miei, ar fi 210 picioare, dacă ar fi doar rațe și miei, ar fi 230 de picioare, iar dacă ar fi rațe și găini, ar fi 120 de picioare.
Câte găini, rațe și miei sunt în ogradă?                                                                                                    10 puncte  
5. Descoperă cuvintele ascunse și scrie-le. Numărul minim de cuvinte este 20.        5 puncte                          
SCORPIONIESOBARBUNICĂ



LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ

CLASA  a IV- a
TOATE SUBIECTELE VOR FI REZOLVATE INTEGRAL  PE FOAIA DE CONCURS!

SUBIECTE:
1. Citeşte cu atenţie textul următor pentru a rezolva corect sarcinile date:
     
       „Pe o insulă mică şi singuratică din mijlocul mării, se afla un bordei. În bordei trăia un moşneag cu nevasta sa bătrână şi cam rea de gură. Erau tare săraci şi se hrăneau numai cu peştii prinşi în mare, cu un năvod.
        Odată, pescarul avu noroc şi prinse, în năvod, un peştişor de aur, care sclipea în soare ca o perlă nestemată.
        - Pescarule cumsecade! se rugă peştişorul căzut în plasă. Dă-mi drumul în mare! Drept răscumpărare, orice dorinţă ţi-o voi împlini.
        Năucit că aude un peşte vorbind ca un om, moşneagului i se făcu milă, îl luă în palmă ca pe o bijuterie şi-l azvârli în marea cea albastră. Se întoarse la bordei şi-i povesti babei păţania.
       - Eşti un neghiob! sări ea cu gura. Cum? Să ai în mână un peştişor de aur şi să-l azvârli în mare?! Ne-am fi îmbogăţit, moşnege.
        Cicălit de nevastă, moşneagul fugi la ţărm şi strigă astfel:
       - Peştişorule de aur! Hai, ţine-te de cuvânt şi scoate-ţi capul din apă!
                                                                          (”Peştişorul de aur” – basm rusesc)

Subiectul I (15 de puncte)
1.       Combină silabele scrise în stânga cu cele din partea dreaptă, astfel încât să realizezi cuvinte existente în textul „Peştişorul de aur”. Scrie-le, apoi, pe foaia de concurs:
      bor –      raci       
      nă –      neau       
      să –       dei         
     hră –       vod         
2. Scrie câte un sinonim pentru fiecare din cuvintele: nevastă, cumsecade, a povesti, țărm, pățanie.
3. Scrie câte un cuvânt cu înţeles opus pentru fiecare din cuvintele: noroc,  a se îmbogăţi,   
  guralivă,  moşneag,  a azvârli.
4.   Explică următoarele expresii:
-   a lua vorba din gură;
-    a uita de la mână până la gură;
-   a da (cuiva) mură-n gură;
-   a fi gură spartă;
-   a fi cu gura mare.
5. Alcătuiește două enunțuri în care să folosești cuvintele text și test.
Subiectul al II-lea (15 de puncte)
1.     Transcrie din fragmentul marcat în textul „Peştişorul de aur”:
-         un verb la timpul trecut, persoana a III-a, nr. plural;
-         un substantiv comun, genul feminin, nr. singular;   
-         un adjectiv.                                                                

2.      Se dă propoziţia: ” În bordei trăia un moşneag cumsecade.”
Transformă propoziţia de mai sus în propoziţie simplă, negativă.

3.     Alcătuiește enunțuri folosind: cel, ce-l, va, v-a, nul, nu-l.

Subiectul al III-lea ( 15 puncte)

Imaginează-ți și scrie,  în 8-10 rânduri, un dialog între un elev de clasa a IV-a și Matematica.
Atenție! În redactarea textului vei avea în vedere:

  - alegerea titlului potrivit;        
  - exprimarea corectă;                        
  - originalitatea;                                                   
  - folosirea corectă a semnelor de punctuaţie;                                   
  - scrierea corectă a cuvintelor; 
  - aspectul scrisului; 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu