ȘCOALA GIMNAZIALĂ,
comuna IONEȘTI, județul VÂLCEA
e-mail:
scoala_ionesti@yahoo.com
CONCURSUL
JUDEȚEAN INTERDISCIPLINAR
”PE URMELE LUI ION BARBU”
EDIȚIA
I, IONEȘTI, 26 MARTIE 2016
MATEMATICĂ
CLASA
a IV- a
Timp total de lucru – 2 ore
TOATE SUBIECTELE VOR FI REZOLVATE
INTEGRAL PE FOAIA DE CONCURS!
SUBIECTE:
1.Calculează: E = 8m + 10n + 4p, dacă:
10 puncte
m + n = 25 + 25 : 5
n + 2p = 10 – 5 : 5
2. Dacă se împarte suma a cinci numere naturale
consecutive impare la 8, obținem câtul 19
și restul 3. Află numerele.
10 puncte
3. Suma dintre un număr, triplul predecesorului și
dublul succesorului său este 299. Află numărul.
10 puncte
4. În ogradă sunt găini, rațe și miei, în total 100
de capete. Dacă ar fi doar găini și miei, ar fi 210 picioare, dacă ar fi doar
rațe și miei, ar fi 230 de picioare, iar dacă ar fi rațe și găini, ar fi 120 de
picioare.
Câte găini, rațe și miei sunt în ogradă? 10
puncte
5. Descoperă cuvintele ascunse și scrie-le. Numărul
minim de cuvinte este 20. 5 puncte
SCORPIONIESOBARBUNICĂ
LIMBA
ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
CLASA
a IV- a
TOATE SUBIECTELE VOR FI REZOLVATE
INTEGRAL PE FOAIA DE CONCURS!
SUBIECTE:
1.
Citeşte cu atenţie textul următor pentru a rezolva corect sarcinile date:
„Pe o insulă mică şi singuratică din
mijlocul mării, se afla un bordei. În bordei trăia un moşneag cu nevasta sa
bătrână şi cam rea de gură. Erau tare săraci şi se hrăneau numai cu peştii
prinşi în mare, cu un năvod.
Odată, pescarul avu noroc şi prinse, în
năvod, un peştişor de aur, care sclipea în soare ca o perlă nestemată.
- Pescarule cumsecade! se rugă
peştişorul căzut în plasă. Dă-mi drumul în mare! Drept răscumpărare, orice
dorinţă ţi-o voi împlini.
Năucit că aude un peşte vorbind ca un om, moşneagului i se făcu milă, îl
luă în palmă ca pe o bijuterie şi-l azvârli în marea cea albastră. Se întoarse
la bordei şi-i povesti babei păţania.
- Eşti un neghiob! sări ea cu gura. Cum? Să ai în mână un peştişor de
aur şi să-l azvârli în mare?! Ne-am fi îmbogăţit, moşnege.
Cicălit de nevastă, moşneagul fugi la ţărm şi strigă astfel:
- Peştişorule de aur! Hai, ţine-te de cuvânt şi scoate-ţi capul din apă!”
(”Peştişorul
de aur” – basm rusesc)
Subiectul I (15 de puncte)
1. Combină silabele scrise în stânga cu cele
din partea dreaptă, astfel încât să realizezi cuvinte existente în textul
„Peştişorul de aur”. Scrie-le, apoi, pe foaia de concurs:
bor
– raci
nă
– neau
să –
dei
hră –
vod
2.
Scrie câte un sinonim pentru fiecare din cuvintele: nevastă, cumsecade, a povesti,
țărm, pățanie.
3.
Scrie câte un cuvânt cu înţeles opus pentru fiecare din cuvintele: noroc, a se îmbogăţi,
guralivă,
moşneag, a azvârli.
4.
Explică următoarele expresii:
- a lua vorba din gură;
-
a uita de la mână până la gură;
- a da (cuiva) mură-n gură;
- a fi
gură spartă;
- a fi cu gura mare.
5.
Alcătuiește două enunțuri în care să folosești cuvintele text și test.
Subiectul al II-lea (15 de puncte)
1.
Transcrie
din fragmentul marcat în textul „Peştişorul de aur”:
-
un
verb la timpul trecut, persoana a III-a, nr. plural;
-
un
substantiv comun, genul feminin, nr. singular;
-
un
adjectiv.
2.
Se
dă propoziţia: ” În bordei trăia un moşneag cumsecade.”
Transformă
propoziţia de mai sus în propoziţie simplă, negativă.
3.
Alcătuiește
enunțuri folosind: cel, ce-l, va, v-a, nul, nu-l.
Subiectul al III-lea ( 15 puncte)
Imaginează-ți și scrie, în 8-10 rânduri, un dialog între un elev de
clasa a IV-a și Matematica.
Atenție!
În redactarea textului vei avea în vedere:
- alegerea titlului potrivit;
- exprimarea corectă;
- originalitatea;
- folosirea corectă a semnelor de punctuaţie;
- scrierea corectă a cuvintelor;
- aspectul scrisului;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu