Totalul afișărilor de pagină

vineri, 3 martie 2017

SUBIECTE CLASA A III-A, MATEMATICĂ+LIMBA ROMÂNĂ



ȘCOALA GIMNAZIALĂ, comuna IONEȘTI, județul VÂLCEA    

e-mail: scoala_ionesti@yahoo.com

CONCURSUL JUDEȚEAN INTERDISCIPLINAR

”PE URMELE LUI ION BARBU”

EDIȚIA I, IONEȘTI, 26 MARTIE 2016
MATEMATICĂ
CLASA  a III- a
Timp total de lucru –  2 ore
TOATE SUBIECTELE VOR FI REZOLVATE INTEGRAL  PE FOAIA DE CONCURS!
       
SUBIECTE:
  1. Mă gândesc la un număr. Suma dintre el și 42 o înmulțesc cu 5, iar din rezultatul obținut scad răsturnatul celui mai mare număr par format din două cifre diferite și obțin 171. La ce număr m-am gândit?
10 puncte
  1. Află numărul abc , știind că cifrele sale verifică simultan relațiile:
 a + b + c = 11
 b + c = 7
       b = c – 3                                                                                                                                            10 puncte
  1. Trei fraţi au avut împreună 654 lei. După ce primul a cheltuit 300 lei, sumele lor au devenit egale.
Câţi lei a avut fiecare?                                                                                                                            10 puncte
  1. În 3 panere sunt 12 mere. Pentru a fi același număr de mere în fiecare paner, mutăm într-un paner  2 mere din cel care are cele mai multe, iar în celălalt 1 măr. Câte mere sunt în fiecare paner?
10 puncte
  1. Descoperă cuvintele ascunse și scrie-le. Numărul minim de cuvinte este 20.                                       5 puncte
ADRIANADUCENICIODATĂTIC



LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ

CLASA  a III- a
TOATE SUBIECTELE VOR FI REZOLVATE INTEGRAL  PE FOAIA DE CONCURS!

SUBIECTE:
Citeşte cu atenţie textul următor:
„Motocel se opri în neclintirea pădurii pustii şi dădu un strigăt de bucurie. Înălţă braţul şi arătă spre furca unui fag:
-         O veveriţă!
      Ne oprirăm în cărare şi căutarăm cu privirile minunea pe care o descoperise copilul.
Era într-adevăr o veveriţă, un ghem de blăniţă de culoarea flăcării, cu coada stufoasă adusă pe spinare spre urechi, cu-n căpşor minuscul în care licăreau ochişorii, ca două boabe de ploaie ori de lacrimi.
      Ea se furişa pe o ramură subţire. Apoi, desprinzându-se de acolo, trecu pe un fag mai bătrân. Făcuse o săritură fără îndoială, de pe o creangă joasă, în înălţime; însă fără nici o sforţare, ca şi cum puful ei de flacără se desprinsese de-aici şi plutise în sus. Acolo în fagul cel bătrân, se opri puţin cercetându-ne, atât cât puturăm să-i observăm cravata albă.”
(Mihail Sadoveanu – ”Veveriţa”)
SUBIECTUL I  - 15 puncte
1.       Scrie  câte un cuvânt cu înţeles asemănător pentru cuvintele: cărare, licăreau, ramură.                   
2.       Găseşte câte un cuvânt cu înţeles opus pentru fiecare dintre cuvintele: a opri, bătrân, minuscul.
3.       Desparte în silabe cuvintele: neclintirea, ghem, sforţare, creangă, joasă.

SUBIECTUL  al II-lea – 15 puncte
1.                 Transformă propoziţia subliniată în text în propoziție interogativă, negativă.

2.                 Spune ce părți de vorbire sunt cuvintele scrise îngoșat în textul dat.

3.                 Alcătuieşte două enunţuri în care cuvântul „bătrân” să fie, pe rând, substantiv şi adjectiv.

4.                 Transcrie corect propozițiile:
          Motocel s-a/sa plimbat prin pădure.
          O veveriţă i-a/ia atras atenţia.
          Avea coada roşcată şi cravata ca de ne-a/nea.
          Mâine va merge l-a/la şcoală şi va povesti colegilor despre ea.

5.       Înlocuiește expresiile date cu verbe potrivite ca înțeles:
-        a trage cu urechea;
-        a o lua din loc;
-        a băga de seamă;
-        a șterge cu buretele;
-        a se da bătut.

SUBIECTUL al III-lea – 15 puncte

   ” De ziua măicuței mele
      I-am dat 9 viorele.
     Tata i-a dat 5 lalele,
     Iar bunicul, 11 zorele.
     Câte flori – ce bucurie!
     Avea mama, cine știe?”

Imaginează-ți și scrie, în 6-8 rânduri, un dialog între florile de primăvară.

În redactarea textului, vei avea în vedere:
-         alegerea titlului potrivit;          
-        exprimarea corectă;                        
-        originalitatea;                                                   
-        aspectul scrisului;                                             
-        scrierea corectă a cuvintelor;                          
 -        folosirea corectă a semnelor de punctuaţie;
-         aşezarea în pagină a textului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu