CONCURSUL JUDEȚEAN
INTERDISCIPLINAR
”PE URMELE LUI ION BARBU”
EDIȚIA A II-A, IONEȘTI, 25 MARTIE
2017
scoalaionesti.blogspot.ro
CLASA a II- a
Timp total de lucru – 2 ore
TOATE SUBIECTELE VOR FI REZOLVATE
INTEGRAL PE FOAIA DE CONCURS!
MATEMATICĂ
SUBIECTE
1. Rezolvaţi
următoarele cerinţe:
a)
2x3-32:8+5x6
=
b)
2x(3-3)+15:(9:3)
=
c)
15+a:a+ax0-a
= 8
15 puncte
2.
În
urmă cu doi ani, doi frați au avut suma vârstelor 14 ani. Care va fi suma
vârstelor celor doi frați peste patru ani ?
10puncte
3.
Mama observă că
Raul are deschisă cartea la două pagini cu suma numerelor 21. Ea spune:
- Ai citit deja un sfert!
Câte pagini poate avea cartea?
10 puncte
4.
Consideraţi
următoarea relaţie între literele alfabetului limbii române şi numerele naturale: A=1; Ă=2; Â=3; B=4; …….; Z=… . Spunem că valoarea unui cuvânt este dată de
suma valorilor literelor care îl alcătuiesc(valoarea cuvântului “BABA”
=1+4+1+4=10).
a)
Calculează
şi scrie cuvântul cu valoarea 5+18+17+5+26+21+22=
b)
Calculaţi
valoarea cuvântului “ZARZAVAT”;
c)
Scrie
un cuvânt cu valoarea mai mare de 200;
10 puncte
LIMBA ROMÂNĂ
CLASA a II- a
TOATE SUBIECTELE VOR FI REZOLVATE INTEGRAL PE FOAIA DE CONCURS!
SUBIECTE
1.Citeşte textul:
“Încet,
încet, copiii și caprele o lăsară pe mătușa Dete în urmă și Heidi ajunse sus
cea dintâi. Se duse direct la bătrân și întinzându-i mâna îi spuse:
-
Bună ziua, bunicule!
-
Hm! Ce vrei să spui? întrebă bătrânul cu o voce
aspră, strângându-i mânuța și măsurând-o îndelung cu ochii lui iscoditori, de
sub sprâncenele stufoase.
Heidi
îi înfruntă privirea fără să clipească și nu se mai sătura să-l cerceteze
pe acest bunic cu barba lungă și cu sprâncenele dese și sure, ce se îmbinau la rădăcina nasului. Între timp sosi și
mătușa, însoțită de Peter, care la un moment dat se oprise să vadă ce avea să
se întâmple.”
(”Heidi, fetiţa munţilor”, după Johanna
Spyri)
SUBIECTUL I – 15 PUNCTE
1.
Transcrie
enunţul care exprimă un salut.
2.
Întrebarea
este scrisă la alineatul al ..............?
3.
Cuvintele
formate din două silabe din enunţul
scris la al treilea alineat al textului sunt :
4. Cuvintele cu înţeles asemănător pentru cuvintele
marcate în text sunt : ........................... .
5.
Care este titlul textului? Dar autorul?
SUBIECTUL
AL II-LEA – 20
PUNCTE
1. Scrie în interiorul “O” semnele de punctuaţie
corespunzătoare și
transcrie textul:
Apoi
rotindu-și privirea prin odaie O întrebă O
O
Eu unde o să dorm O bunicule O
O Unde vrei O răspunse
bătrânul O
O Aici vreau să dorm O bunicule O strigă Heidi O
2.
Ordonează alfabetic cuvintele:
barză, brad, braconier, bursuc, bursă, buze.
3.
Scrie
câte două cuvinte după schemele VVCV şi CCCVCV(unde C este consoană, iar V este
vocală).
4. Transcrie
corect propoziţia:
Peter hotărâ că lui heidi şi lui alessia le place brînza de capră
SUBIECTUL
AL III-LEA – 10 PUNCTE
Scrie un billet părinţilor prin care îi anunţi că te
vei întoarce de la concurs
la ora 15.
În redactarea biletului vei avea în vedere:
·
elementele specifice biletului(data,
formula de adresare, claritatea şi precizia mesajului, semnătura)
·
exprimarea corectă;
·
folosirea corectă a semnelor de
punctuaţie;
·
aşezarea în pagină a textului;
·
scrierea corectă a cuvintelor;
·
aspectul scrisului.
MATEMATICĂ
CLASA a II- a
BAREM DE EVALUARE A LUCRĂRILOR
NOTĂ:
Se acordă 10 puncte din oficiu.
Se punctează orice altă
soluţie pertinentă;
|
SUBIECTUL 1 – 15 puncte
|
|
|
1a)
2x3-32:8+5x6=6-4+30=2+30=32(5 operaţii)
|
5x1=5 puncte
|
|
1b)
2x(3-3)+15:(9:3)=2x0+15:3=0+5=5(5 operaţii)
|
5x1=5 puncte
|
|
1c)
5 puncte
15+a:a+ax0-a=8
15+1+0
– a = 8
16-a=8
a=16-8
a=8
V. 15+8:8+8:0-8=15+1+0-8=8
|
2x1=2 puncte
2x0,5=1 puncte
1x1=1 puncte
1 punct
|
|
SUBIECTUL 2– 10 puncte
|
|
|
În
urmă cu doi ani, doi frați au avut suma vârstelor 14 ani. Care va fi suma
vârstelor celor doi frați peste patru
ani ?
1)Suma vârstelor în prezent este:
14+2+2=18(ani)
2)Suma vârstelor peste patru ani va fi:
18+4+4=26(ani)
|
2x2,5=5 puncte
2x2,5=5 puncte
|
|
SUBIECTUL 3– 10 puncte
|
puncte
|
|
Mama
observă că Raul are deschisă cartea la două pagini cu suma numerelor 21. Ea
spune:
- Ai citit deja un sfert!
Câte pagini poate avea cartea?
1)Paginile
la care e deschisă cartea:
Desen
–două numere consecutive cu suma 21
2)21-1=20(suma
a două părţi egale cu numărul cel mic, din stânga)
3)20:2
=10(numărul paginii din stânga)
4)10+1=11(numărul
paginii din dreapta)
5)când
sfertul e la pagina din stânga
4x10=40(pagini are cartea - prima soluţie)
6)
când sfertul e la pagina din dreapta
4x11=11+11+11+11=44(pagini are cartea - a doua soluţie)
|
1 puncte
2 puncte
2 puncte
2 puncte
1,5 puncte
1,5 puncte
|
|
SUBIECTUL 4– 6 puncte
|
puncte
|
|
Consideraţi
următoarea relaţie între literele alfabetului limbii române şi numerele
naturale: A=1; Ă=2; Â=3; B=4;
C=5; D=6; E=7; F=8; G=9; H=10; I=11; Î=12; J=13; K==14; L=15; M=16; N=17; O=18; P=19;
Q=20; R=21; S=22;
Ş=23; T=24; Ţ= 25; U=26; V=27;
W=28; X=29; Y=30 Z=31. Spunem că valoarea unui cuvânt
este dată de suma valorilor literelor care îl alcătuiesc(valoarea cuvântului
“BABA” =1+4+1+4=10).
1.
Calculează şi scrie cuvântul cu
valoarea 5+18+17+5+26+21+22=114(CONCURS)
2.
Calculaţi valoarea cuvântului
“ZARZAVAT”;(31+1+21+31+1+27+1+24=137)
3.
Scrie un cuvânt cu valoarea mai
mare de 200;
Exemplu:
“ZARZAVATURILE”;
31+1+21+31+1+27+1+24+26+21+11+15+7=217
|
27:9X1 =3 puncte
2 puncte
2 puncte
3 puncte
|
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
Se punctează orice altă
soluţie pertinentă;
|
SUBIECTUL
I – 15 puncte
Se ia în considerare formularea completă a
răspunsurilor la punctele 1) şi 5)!
Orice greşeală de formulare a propoziţiilor, de scriere a cuvintelor,
se penalizează cu 0,10 puncte.
|
|
|
1.Transcrie enunţul
care exprimă un salut. - Bună ziua, bunicule !
|
3 puncte
|
|
2.La al câtelea alineat
este scrisă o întrebare?-Întrebarea
este scrisă la alineatul al treilea.
|
3 puncte
|
|
3.Care sunt cuvintele
formate din patru silabe din enunţul scris la al treilea alineat al textului?
– voce, aspră,
ochii
|
3x1=3 puncte
|
|
4.Scrie cuvinte cu înţeles
asemănător pentru cuvintele marcate în text. –glas/ grai; să observe/să ia
seama, etc.; gri/cenuşii;
|
3x1=3 puncte
|
|
5.Care este titlul textului? Dar autoarea?
Titlul textului este „Heidi, fetiţa munţilor”. Autorul este Johanna Spyri.
|
2x1,5=3 puncte
|
|
SUBIECTUL
AL II-LEA – 20 puncte
|
|
|
1. Scrie în interiorul “O” semnele
corespunzătoare și transcrie textul:
Apoi
rotindu-și privirea prin odaie, întrebă:
- Eu unde o să dorm, bunicule ?
- Unde vrei, răspunse bătrânul.
- Aici vreau să dorm,
bunicule! strigă Heidi, fericită.
|
13x1 =13 puncte
|
|
2.
Ordonează
alfabetic cuvintele: barză, brad, braconier, bursuc, bursă, buze. – barză, braconier, brad, bursă, bursuc,
buze
|
6:3 x1= 2 punct
|
|
3. Scrie câte două cuvinte
după schemele VVCV şi CCCVCV(unde C este consoană, iar V este vocală).
|
4 x 0,5 = 2 puncte
|
|
4. Transcrie corect
propoziţia:
Peter hotărâ că lui heidi şi lui alessia le place
brînza de capră
Peter hotărî că lui Heidi şi Alessiei le place brânza
de capră.
|
6 x 0,5 = 3 puncte
|
|
SUBIECTUL AL III-LEA – 10 puncte
Scrie un billet părinţilor prin care îi anunţi că te
vei întoarce de la concurs, la ora 15
|
|
|
data, formula de adresare, semnătura -câte 1 punct
|
3x1=3 puncte
|
|
claritatea şi precizia mesajului,
|
2 puncte
|
|
·
exprimarea corectă;
·
folosirea corectă a semnelor de
punctuaţie;
·
scrierea corectă a cuvintelor;
·
aşezarea în pagină a textului;
·
aspectul scrisului.
|
5x1=5 puncte
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu