Totalul afișărilor de pagină

duminică, 26 martie 2017

SUBIECTE+BAREM CLASA A VII-A. LB. ROMÂNĂ



CONCURSUL JUDEȚEAN INTERDISCIPLINAR

”PE URMELE LUI ION BARBU”

EDIȚIA a II-a, IONEȘTI, 25 MARTIE 2017
scoalaionesti.blogspot.ro                  LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ

CLASA  a VII- a
TOATE SUBIECTELE VOR  FI  REZOLVATE INTEGRAL  PE FOAIA DE CONCURS!

SUBIECTE:


            Se dă textul:

 „În păduri trăsnesc stejarii! E un ger amar, cumplit!
Stelele par îngheţate, cerul pare oţelit,
Iar zăpada cristalină pe câmpii strălucitoare
Pare-un lan de diamanturi ce scârţâie sub picioare.

Fumuri albe se ridică în văzduhul scânteios
Ca înaltele coloane unui templu maiestos,
Şi pe ele se aşează bolta cerului senină,
Unde luna îşi aprinde farul tainic de lumină.”
                                                      (Vasile Alecsandri, Miezul iernii)
            Cerințe:
A
1. Precizează câte un sinonim pentru cuvintele următoare: cumplit, se ridică, tainic.                          (3p)
2. Indicați câte litere și câte sunete au următoarele cuvinte: înghețate, picioare, scânteios.                 (3p)
3.  Selectează, din text, următoarele figuri de stil: epitet cromatic, personificare, comparaţie.             (3p)
4. Stabileşte rima şi măsura primei strofe.                                                                                              (3p)
5. Alcătuiți două enunțuri din care să reiasă omonimina cuvântului par.                                              (3p)
6. Alcătuiți un enunț cu paronimul cuvântului far.                                                                                 (3p)
7. Precizaţi diateza verbului se așează.                                                                                                   (3p)
8. Rescrieţi propoziţia Fumuri albe se ridică în văzduhul scânteios, punând verbul la diateza pasivă. (3p)
9. În propoziţia: Fumuri albe se ridică..., fumuri este:
              a.   complement direct;
              b.   subiect;                                                                                                                                 (3p)
              c.  complement indirect.
10. Transcrie predicatele din primul vers al poeziei, precizând felul lor.                                                (3p)


Se dă textul :
„Nu îți imagina că matematica este grea, încurcată și repulsivă bunului simț. Este abia materializarea bunului simț”.
(Lord Kelvin)
B. Redactați o compunere  de 10 – 15 rânduri,  în care să vă imaginați ce s – ar întâmpla într – o lume fără reguli matematice.    
                                                                                                                                                          (15p)
În compunerea ta, trebuie:
-          să dai un titlu sugestiv compunerii;
-          să ai un conținut adecvat cerinței;
-          să respecți limitele de spațiu indicate.


BAREM CLASA A VII-A
MODEL I


Barem:
A 1. Groaznic/ teribil / înfiorător; se înalță / se urcă/ săgetează, ascuns / misterios / încifrat (câte 1p pentru fiecare sinonim identificat) - 3p;
2. înghețate = 9litere, 8sunete(1p); picioare=8litere, 7sunete(1p); scânteios=9litere, 9sunete(1p) =3p
3. epitet cromatic=fumuri albe; personificare= luna îşi aprinde farul tainic de lumină;  comparație=se ridică .../Ca înaltele coloane; (câte 1p pentru fiecare figură de stil identificată corect) - 3p;
4.rimă împerecheată (pereche) (1,5p), 15silabe(1,5); 3p
5. Orizonturile par să se reflecteze în ochii tăi. ( par= vb a părea); A ridicat un par de jos. (par = substantiv).(1,5 p pentru fiecare enunț adecvat =3p)
6. Am fost un fan al acestui star de cinema (paronimul lui par = fan). 3p
7. reflexivă – 3p;
8. Fumuri albe sunt ridicate în văzduhul tămâiet.   3p
9. b; 3p
10. trăsnesc = predicat verbal (1,5p); e = predicat verbal (1,5) 3p
B. 15p
- coerența textului, succesiunea logică a ideilor .....................................3p
- respectarea părţilor unei compuneri......................................................3p
- proprietatea termenilor, bogăţia şi expresivitatea vocabularului..........2p
- adecvarea conținutului la cerință............................................................2p
- ortografia ..............................................................................................1p
- punctuația .............................................................................................1p
- redactare................................................................................................1p
- originalitate............................................................................................1p
- creativitate.............................................................................................1p




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu