Totalul afișărilor de pagină

duminică, 26 martie 2017

SUBIECTE + BAREM CLASA A III-A




                CONCURSUL JUDEȚEAN INTERDISCIPLINAR
         ”PE URMELE LUI ION BARBU”
            EDIȚIA a II-a, IONEȘTI, 25 MARTIE 2017
scoalaionesti.blogspot.ro
CLASA  a III- a
TIMP TOTAL DE LUCRU – 2 ORE

TOATE SUBIECTELE VOR FI REZOLVATE INTEGRAL  PE FOAIA DE CONCURS!
Se acordă 10 puncte din oficiu.

MATEMATICĂ



 
1.     Scrieţi toate numerele de forma 50ab, unde cifra unităţilor reprezintă dublul cifrei zecilor.                                                                                       ( 5 p)

2.     Triplul numărului a îl adun cu sfertul numărului 24. Suma o împart la 3, iar rezultatul îl adun cu vecinul mai mare al numărului 11 şi obţin rezultatul 37. Află numarul a.                                                                                 ( 10 p )                                                                                                   
                                                                                                          
3.     Calculaţi produsul numerelor naturale a, b si c, ştiind că sunt îndeplinite în acelaşi timp următoarele condiţii:                                                       ( 10 p)
                                                                                     
2xa+15=23
3xb+9=36
axc-11xb=1

4.     Într-o fabrica, maşina A produce 12 piese în 4 minute, iar maşina B produce acelaşi număr de piese în 6 minute. Dacă sunt pornite în acelasi timp, câte piese produc cele două maşini în 8 minute?                                                             ( 10 p)
                                                                                 
5.     Făt – Frumos se lupta cu un balaur cu 6 capete. De fiecare data când Făt – Frumos taie un cap al balaurului, acestuia îi cresc alte trei capete. Câte capete are balaurul, după ce Făt – Frumos i-a tăiat patru capete?          ( 10 p)

LIMBA ROMÂNĂ
                “ Când vorbeau bătrânii, purcelul şedea în culcuş, într-un cotlon sub vatră, cu râtul în sus şi, uitându-se ţintă în ochii lor, asculta ce spun ei şi numai pufnea din când în când. Şi cum sfătuiau bătrânii, ei între ei, despre acestea, numai iaca se aude sub vatră: "Tată şi mamă! eu îl fac". Baba atunci a ameţit de bucurie, moşneagul însă, gândind că-i Ucigă-l crucea, s-a speriat şi, uimit, se uita prin bordei în toate părţile, să vadă de unde a ieşit acel glas; dar, nevăzând pe nime, şi-a mai venit în sine. Însă godacul iar a strigat:
        – Tată, nu te înfricoşa, că eu sunt! Ci trezeşte pe mama şi du-te la împăratul de-i spune că eu îi fac podul.
        Moşneagul atunci zise îngăimat:
        – D’apoi ai să-l poţi face, dragul tatei?
        – Despre asta n-aibi grijă, tată, că eşti cu mine. Numai du-te şi vesteşte împăratului ce-am spus eu!
        Baba, atunci, venindu-şi în sine, sărută băiatul şi-i zise:
        – Dragul mamei, drag! Nu-ţi pune viaţa în primejdie, şi pe noi să ne laşi, tocmai acum, străini, cu inima arsă şi fără nici un sprijin!
        – Nu te îngriji, mămucă, defel; că trăind şi nemurind ai să vezi cine sunt eu.
        Atunci moşneagul, nemaiavând ce zice, îşi piaptănă barba frumos, ia toiagul bătrâneţilor în mână, apoi iese din casă şi porneşte spre împărăţie şi, cum ajunge în târg, se duce cu pieptul deschis drept la palatul împăratului. Un străjer, cum vede pe moşneag că stă pe-acolo, îl întreabă:”
                                                                         ( Povestea porcului, de Ion Creanga )  



Subiectul I                                                                                25 puncte
1.       Alege varianta corectă şi transcrie pe foaia de concurs:
Purcelul stătea :                                   
a)       în târg
b)      într-un cotlon sub vatră
c)       în palatul împăratului
d)      prin bordei  
Moşneagul era:                                     
a)       ameţit de bucurie
b)      uimit
c)       cu pieptul deschis
d)      înfricoşat  

2.       Rescrie propoziţiile:

a)       scriind în locul cuvintelor îngroşate  alte cuvinte cu sens asemănător:                   
            Nu-ţi pune viaţa în primejdie, şi pe noi să ne laşi, tocmai acum, străini,
cu inima arsă şi fără nici un sprijin!

b)      scriind în locul cuvintelor îngroşate alte cuvinte cu sens opus:                                             
Baba atunci a ameţit de bucurie.

3.       Găseşte în text:                                                
a)       două substantive la numărul singular, genul feminin;                                                 
b)      două adjective;
c)       două pronume personale.    
                                                                                                                 
4.       Alcătuieşte  patru propoziţii în care cuvântul  ochi să aibă înţelesuri diferite.      
       
5.       Rescrie propoziţiile pe foaia de concurs, folosind forma corectă a ortogramelor:                                                      
a)       Ochelarii să-i/săi erau în geantă.
b)      Avem rădăcini într-un ne-am/neam de viteji.
c)       În drum spre şcoală, l-am văzut pe nea/ne-a Grigore.
d)      Dragoş nu ia/ i-a spus mamei de calificativul obţinut.
e)       Ceai/ce-ai mai făcut astăzi la şcoală?


6.       Transformă propoziţia Moşneagul porneşte spre împărăţie, drept la palatul împăratului. în:
a)       propoziţie negativă;
b)      propoziţie interogativă;
c)       propoziţie exclamativă.

Subiectul  al II-lea                                                                                  20 puncte
Eşti un explorator spaţial celebru. În cursele tale interstelare ai ajuns pe planeta Vegetoria. Aici ai întâlnit multe legume şi fructe prietenoase, dar şi plante carnivore. Prietenii de mai jos te-au ajutat să te fereşti de acestea din urmă. Scrie un text de 8 – 10  rânduri, în care să poveşteşti o aventură în care să fie implicate personajele: Morcojelul, Faso, tu, şi Carnomania (planta carnivoră). Dă un titlu potrivit textului.
                                                             
Atenție! În redactarea textului vei avea în vedere:
·        titlul;
·        exprimarea corectă;                        
·        originalitatea;                                               
·        aspectul scrisului;                                             
·        scrierea corectă a cuvintelor;                           
·        folosirea corectă a semnelor de punctuaţie;
·        aşezarea în pagină a textului.


CONCURSUL JUDEȚEAN INTERDISCIPLINAR
”PE URMELE LUI ION BARBU”
EDIȚIA a II-a, IONEȘTI, 25 MARTIE 2017
BAREM DE CORECTARE CLASA a III-a
Se admite orice soluție logic corectă și demonstrată.  În cazul în care rezolvarea se realizează parțial corect, se va puncta tot ceea ce este bine scris.

Se acordă 10 puncte din oficiu.
MATEMATICĂ
1.     Se acordă câte 1,25 puncte pentru fiecare număr găsit.       5 puncte
5012, 5024, 5036, 5048

2.     (3xa+24:4):3+12=37       4p
(3xa+24:4):3=25             1p
3xa+6=75                       1p
3xa=69                           1p
a=23                               3p
Total 10 puncte

3.     a=4                     2p
b=9                     2p
c=25                   3p
axbxc=900         3p
Total 10puncte

4.     12:4=3 piese /minut masina A               2p
12:6=2 piese/minut masina B                2p
3x8=24 piese/masina A în 8 minute      2p
2x8=16 piese masina B în 8 minute      2p
24+16=40 piese în total                        2p
Total 10 puncte

5.     4x3=12 capete cresc           3p
6-4=2 capete rămân           1p
12=2=14 capete în total     6p
Total 10 puncte



                                  LIMBA ROMÂNĂ
Subiectul I (25 puncte)


1.        b ) într-un cotlon sub vatră       1 p
   b )  uimit                                    1p

     2.    a ) în primejdie=în pericol                                   1p
               cu inima arsă=suparați, cu inima strânsă          1p
               sprijin=ajutor, suport                                        1p

             b) baba≠tânăra                                                   1p
              bucurie≠tristețe, supărare                                 1p

    3.     a) 2 substantive x1p= 2p
            b) 2 adjective x1p=2p
            c) 2 pronume personale x1p=2p

    4.     4 propozitii x 1p=4puncte

    5.     a)  săi            1p
            b)  neam        1p
            c)  nea           1p
            d)  i-a            1p
            e)  ce-ai         1p

   6.      a) propoziție negativă          1p
            b) propoziție interogativă    1p
            c) propoziție exclamativă    1p

Subiectul al II-lea (20 puncte)

-  alegerea titlului potrivit            - 2p
- exprimarea corectă;                   - 5p     
- originalitatea;                             - 4p                      
- folosirea corectă a semnelor de punctuaţie;        - 4p 
(se scad 0,2p pentru fiecare greșeală, dar nu mai mult de 3 puncte)           
- scrierea corectă a cuvintelor;   -4p
(se scad 0,2p pentru fiecare greșeală, dar nu mai mult de 3 puncte)
   -aspectul scrisului;    - 1p


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu