Totalul afișărilor de pagină

vineri, 3 martie 2017

SUBIECTE CLASA A II-A - MATEMATICĂ+LB. ROMÂNĂ, MARTIE 2016

ȘCOALA GIMNAZIALĂ, comuna IONEȘTI, județul VÂLCEA   
e-mail: scoala_ionesti@yahoo.com

CONCURSUL JUDEȚEAN INTERDISCIPLINAR

”PE URMELE LUI ION BARBU”

EDIȚIA I, IONEȘTI, 26 MARTIE 2016
MATEMATICĂ
CLASA  a II- a
Timp total de lucru –  2 ore
TOATE SUBIECTELE VOR FI REZOLVATE INTEGRAL  PE FOAIA DE CONCURS!
       
SUBIECTE
1.     Află diferența dintre numărul 549 și suma cifrelor sale.
10 puncte
2.     Află suma a cinci numere consecutive, știind că numărul din mijloc este 110.
10 puncte
3.     În florărie sunt 483 de flori: lalele, garoafe și crini. 213 nu sunt lalele, 403 nu sunt crini. Aflați câte flori de fiecare fel sunt în florărie.
10 puncte
4.     Două compuneri au 35 de rânduri. Câte rânduri are fiecare dacă una are cu 5 rânduri mai mult decât dublul celeilalte?
10  puncte
5.     Descoperă cuvintele ascunse și scrie-le. Numărul minim de cuvinte este 15.       5  puncte                                                                                                                                                                                                                     

DANIELABORAMATEMATIC









LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
CLASA  a II- a
TOATE SUBIECTELE VOR FI REZOLVATE INTEGRAL  PE FOAIA DE CONCURS!
SUBIECTE
1.Citeşte textul:                                                            
”Într-o ţară cu cer senin şi ape limpezi precum cristalul, trăia un tăietor de lemne. Avea o căsuţă în pădure şi o droaie de copii. Muncea din zori şi până în noapte.
În ziua aceea muncise mai mult ca de obicei. Mort de oboseală, merse la râu, îşi spălă faţa, dar într-un moment de neatenţie îi căzu toporişca în apă. Tăietorul se aşeză pe mal şi începu să plângă.
       - Omule, ce-i cu tine de plângi aşa amarnic? îl întrebă Zâna Pădurii.
       - Ce să fie, frumoasă zână, mi-am pierdut toporişca. Nu ştiu să înot şi nu pot s-o caut.
       - N-ai nici o grijă, ţi-o aduc eu, îi spuse zâna şi dispăru imediat în apă.”
                                                                            (”Tăietorul de lemne”, după o poveste populară)

SUBIECTUL I – 15 PUNCTE
1.     Transcrie o întrebare din text.
2.     Desparte în silabe cuvintele: trăia, muncise, tăietor, zână,  mal.
3.     Găseṣte câte un cuvânt cu înţeles asemănător pentru următoarele cuvinte:  pădure,  casă,  supărare.
4.     Găsește câte un cuvânt cu înțeles opus pentru: oboseală, a plânge, amar.
5.     Scrie două enunţuri în care cuvântul cer să aibă înţelesuri diferite.
SUBIECTUL AL II-LEA – 15 PUNCTE
1.     Scrie corect următoarea propoziție:
tăietorul se Aşeză pe mal şi âncepu să plîngi          
2.     Scrie numărul de vocale (v) şi numărul de consoane (c) din fiecare cuvânt: noapte, muncise, grijă.
3.     Tăietorul de lemne avea 18 copii. Scrie cu litere numerele de la 10 până la 18.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu